پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4164
-
الف
+

تحلیلی درباره سبک روایت «زندگی از نو»

بیستمین قسمت از سریال «زندگی از نو» امشب روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

بیستمین قسمت از سریال «زندگی از نو» امشب روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «زندگی از نو» به کارگردانی علی‌محمد قاسمی مجموعه‌ای 26 قسمتی است و امشب قسمت بیستم آن از آنتن آی‌فیلم پخش می‌شود. باتوجه به اینکه پخش این سریال بزودی به ایستگاه پایانی می‌رسد، در این گزارش به تحلیل ساختار روایت داستان پرداخته‌ایم.

داستان این سریال داستان زن و شوهری است که به شمال می‌روند و کمپ گردشگری ایجاد می‌کنند. این قصه درواقع از یک «کهن الگو» پیروی می‌کند: زن و شوهری که قصه «زندگی از نو» را پیش می‌برند و نیز آدم‌هایی به این کمپ اضافه می‌شوند و هرکدام قصه‌های مختص خودشان را دارند.

این سبک روایت، در اصل سبک آشنایی است؛ سوژه‌های داستان، عناصری واسطه‌ای هستند تا ما را با قصه‌های جدید و چالش‌های جدید درگیر کنند. «زندگی از نو» در این ساختار، برآمده از دو نوع روایت است، روایتی خطی از چالش‌های سوژه‌های اصلی داستان، و روایتی اپیزودیک و منقطع از سوژه‌های موقت و گذرای داستان.

این دو نوع روایت رابطه‌ای دیالکتیکی با یکدیگر دارند. سوژه‌های داستان (رضا و بهاره) از رخدادهای جدید درس می‌گیرند و آن‌ها را در زندگی خود پیاده می‌کنند. در مقابل، سوژه‌های موقت داستان نیز، بر اثر ارتباط با سوژه‌های اصلی، دریافت جدیدی از مسائل و چالش‌ها پیدا می‌کنند. آن‌ها نیز یافته‌های حاصل از این مناسبات را در زندگی خود به کار می‌بندند.

در پایان می‌توان گفت، «زندگی از نو» روایت تأثیر متقابل افراد مختلف یک اجتماع بر یکدیگر است.

گفتنی است تمامی تصویربرداری این مجموعه در استان گیلان (شهر تالش) انجام شده است.

«زندگی از نو» درباره زوج جوانی است که به دلیل بدی آب و هوا و خستگی از شهر تهران به شمال کشور می‌روند و یک کمپ گردشگری در آنجا ایجاد می‌کنند، اما در این مسیر با مشکلاتی روبرو می‌شوند. این مجموعه به مولفه‌هایی چون محیط زیست و اقتصاد می‌پردازد.

 رضا کیانیان، امیرحسین صدیق، مرتضی ضرابی، مینا جعفرزاده، کمند امیرسلیمانی، آرش مجیدی ، بهزاد فراهانی، محمدعلی ساربان، متین ستوده، اکبر معززی، خیام وقار کاشانی، ژیلا آل رشاد، حدیث نیکرو، مجید پتکی، علی انصاریان و … در این سریال بازیگرانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال «زندگی از نو» هر شب ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و بازپخش آن نیز در ساعت ۶:۰۰ صبح و ۱۴:۰۰ روز بعد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

علی انصاریان به آی‌فیلم می‌آید

سریال «زندگی از نو» به روایت تصویر

داستان «زندگی از نو» از چه قرار است؟

ببینید: قاتل پدر مازیار کیست؟

موسیقی «زندگی از نو» صدای طبیعت است

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر